Nu inför vi digital hyresavisering via Kivra

För att minska pappersanvändningen och bidra till en hållbar framtid inför vi nu digitala hyresavier via Kivra. Från och med november 2024 får alla våra hyresgäster som är anslutna till Kivra sina hyresavier i sin digitala brevlåda.

Vi går även över till ett nytt system för hyresavisering, vilket innebär att alla avier kommer att se något annorlunda ut än tidigare.

Fördelar med digital hyresavisering

Att få och betala din hyresavi digitalt gör vardagen smidigare och ger dig som hyresgäst en tydlig överblick över dina betalningar. Dessutom minskar det mängden pappersutskick, vilket är bra för miljön.

Vad innebär det för dig som hyresgäst?

  • För dig som redan har Kivra: Dina hyresavier kommer automatiskt att skickas till din digitala brevlåda.
  • För dig som inte har Kivra: Du kommer fortsätta få din hyresavi i brevlådan som vanligt.
  • Om du har e-faktura: Din betalning sker precis som tidigare.
  • Om du har autogiro: Din betalning dras som vanligt via autogiro, men vid den första aviseringen kommer du även få en hyresavi via post eller till din Kivra-brevlåda om du är ansluten. Om beloppet ändras i framtiden, kommer en informationsavi om det nya beloppet att skickas via post eller Kivra. Själva hyran dras dock via autogiro som vanligt.

Kom igång med Kivra

Vill du ta del av digitala hyresavier? Läs mer på Kivras webbplats eller ladda ner Kivra där appar finns och anmäl dig med ditt BankID. Så snart du är ansluten kommer framtida hyresavier att skickas dit.

Se din hyresavi på Mina sidor

Oavsett vilken tjänst du använder kan du alltid logga in på Mina Sidor för att se din hyresavi. Här kan du också se om din hyra är betald. Hyresavin hittar du under fliken Betalningar.

Tänk på att du efter vårt systembyte inte kan se hyresaviseringar som är äldre än november 2024.

Läs mer om de olika betalsätten på sidan Betala din hyra.

Dela till sociala medier: