Att göra en felanmälan

Innan du gör en felanmälan ska du kontrollera om det är något du kan göra själv. Du har ansvar för att vårda din bostad och själv lösa enklare fel. Vem som ansvarar för vad hittar du i Gränsdragningslistan (PDF).

Felanmälan via Mina sidor

Det enklaste sättet att göra en felanmälan är via Mina sidor. Här kan du göra dina ärenden dygnet runt och får återkoppling av oss så snart ärendet påbörjats. 

Logga in på Mina sidor.

Felanmälan via kundservice

Kontakta vår kundservice som tar emot felanmälan på telefon 0152-290 90 eller via info@strangnasbostadsab.se. 

Gå till våra öppettider.

Vad händer sen?

När du gör en felanmälan registreras den direkt i vårt system och hanteras sedan i tur och ordning. Akuta ärenden prioriteras alltid och hanteras dygnet runt. 

Fastighetsjour – för akuta händelser

Har du en akut felanmälan eller ett störningsärende utanför våra öppettider ringer du till vår fastighetsjour på 0152-290 90.