Är du vår nya informationssamordnare?

Vill du ha en central roll i vår organisation där du får leda och utveckla vårt arbete med informationshantering? Vi söker nu en engagerad och driven informationssamordnare/registrator som vill vara med och säkerställa att vår informationshantering sker på ett strukturerat, rättssäkert och effektivt sätt.

Hos oss får du möjlighet att bidra med din kompetens, driva utvecklingsarbete och göra skillnad i en verksamhet som präglas av samhällsnytta och hållbarhet.

Arbetsuppgifter

I rollen som informationssamordnare har du det övergripande ansvaret för postöppning och diarieföring samt hantering, klassificering, sekretessprövning och utlämnande av allmänna handlingar. I tjänsten ingår även att ta fram och ansvara för verksamhetens informationsplaner tillsammans med verksamheten. Du leder arbetet med att samla in, organisera och lagra information så att den kan användas på ett ändamålsenligt och strukturerat sätt.

Du leder arbetet med att införskaffa och implementera ett nytt dokumenthanteringssystem för bland annat klassificering, arkiverings- och gallringsrutiner. I tjänsten ingår också att informera, utbilda, stödja och att ta fram styrdokument för informationshanteringen i våra bolag. Du är bolagens expert inom verksamhetsområdet.

Kvalifikationer

Kompetenskrav

  • lämplig högskoleexamen eller gymnasieexamen med lång praktisk erfarenhet av att arbeta som registrator, dokumentstrateg/-controller, arkivarie eller liknande i offentlig verksamhet.
  • kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr informationshantering i offentlig verksamhet.
  • god kompetens i digitala arbetssätt.
  • god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Meriterande

  • erfarenhet av driva utvecklings- och förändringsarbete inom registratur och arkivhantering.
  • erfarenhet av arbete i en mindre organisation.
  • genomförda utbildningar eller fortbildningar i diarium, informations- och/eller arkivhantering.
  • erfarenhet av att utveckla digitala arbetssätt.

Om oss

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet. 

Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.

Ansök idag

Tjänsten är heltid och tillsvidare. Provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 31 januari 2025.

Dela till sociala medier: